субота, 25 квітня 2015 р.

Якщо дитина гризе нігті, що робити: досвід мами

Сьогодні у мене черговий випадок з життя і стосується він поганої звички, яка іноді виробляється у дітей і дорослих. Мій середній син «заразився» цією напастю в дитячому садку, і, що найгірше, передав її дочки. Потрібно сказати, що в той період я зовсім не уявляла, що робити, якщо дитина гризе нігті. Я начиталася розумних книг, прослухала масу «авторитетних» порад від досвідчених мам, але результат був нульовий, та й поради, зізнатися, іноді просто дивували. Поради, які не стали в нагоді Рада №1. Дитина гризе нігті? До психолога! У хороших книгах для мам писали, що потрібно вести дитину до психолога - мовляв, у малюка може бути психологічна травма і так він заспокоює нервову систему. Я задумалася - дитина бадьорий і веселий, добре грає, міцно спить ... Яка травма? Розпитала детально свого малюка і виявилося, що йому це просто ... подобається. Так роблять багато його друзів у групі, і він не знав, що гризти нігті погано ... Загалом, психолога я «відкинула» - це була не нервова реакція дитини, а всього лише повторення побаченого, яке виявилося досить приємним. Тут і була зачіпка: якщо малюк вважає таке заняття приємним, то потрібно переконати його у зворотному і навряд чи слова і вмовляння тут допоможуть. Забороняти і загрожувати теж не варіант - цим я б тільки зміцнила сина в завзятості погризти нігті «на дозвіллі». І тут на допомогу прийшли совєти «бувалих» - досвідчених мам, які самі так не робили, але чули ... Рада №2. Помазати нігті ... гидотою Чого мені тільки не радили! Посипати пальці гірким перцем, занурювати в гірчичний порошок, мити руки з будь-яким рідким антибіотиком (він дуже гіркий на смак) тощо. Радили також купити спеціальний лак в аптеці, який має такий неприємний смак, що дитина напевно буде з огидою дивитися на свої руки. Я подумала про своїх дітей ... Маленькі карапузи, засмучені від жахливого першіння і печіння через перцю або гірчиці - хіба такого я хочу? А використання антибіотика навряд чи додасть малюкам здоров'я, я медикаменти взагалі не особливо жалую. Спеціальний лак, який у нього склад? На той момент, 11 років тому, в міських аптеках було тільки імпортне подібний засіб з інструкцією на китайському. Але рішення я все ж знайшла - швидко і несподівано. Дитина гризе нігті, що робити: простий метод В ту пору я активно лікувала волосся від випадання і користувалася звичайним алое. В черговий раз, намазуючи коріння волосся соковитим листочком, я випадково провела пальцем по губах. У роті з'явився дуже гіркий смак, який наростав з кожною секундою. І як це я забула, що сік алое такий гіркий? Тут мене осінило - ну звичайно! Ось воно, ліки! Я подивилася на величезну квітку, що ріс у нас з незапам'ятних часів. Воістину, рослина це унікальне. Скільки разів листочок алое лікував моїм дітям глибокі подряпини, порізи, рятував від бронхітів і пневмоній, скільки разів я лікувала його соком запалення на шкірі, відновлювала густоту волосся і приводила в порядок здоров'я. І якщо я не знаю, що робити, коли дитина гризе нігті, чому б не скористатися цим чудовим засобом! Протягом тижня я три рази на день змащувала дітям нігтики листком алое, розрізаним уздовж. Щоб показати малюкам приклад спочатку я демонстративно змащувала свої пальці і тільки потім приступала до карапузам. Попутно я дуже переконливо, але без тиску, інакше діти почують фальш, розповідала історію про бідних пальчиках, яким потрібна допомога. Пам'ятаю, вигадала цілу казку, і малюки слухали на одному диханні, потім ще й переказували її в дитячому садку. Тут кожна мама може включити фантазію і придумати історію, здатну торкнутися емоції дітей. Мені це вдалося, що і було 90% успіху. Важливий момент Є один важливий момент: якщо дитина відвідує дитячий садок або початкову школу потрібно залишити його вдома, хоча б на перші три дні лікування, і мамі залишитися теж. По-перше, малюк буде вражений незвичним гірким смаком - він може заплакати, рознервуватися, засмутитися і повести себе не дуже адекватно. Навряд чи вихователь буде возитися з одним малюком, і заспокоювати його. У школі тим більше - вчителі не няньки, капризам дитини в класі не місце. По-друге, мама завжди зможе захопити дитину якимось заняттям, щоб він забув про гіркий смак пальців. Добре також приготувати заздалегідь корисні солодощі - курагу, фініки, можливо навіть улюблені цукерки малюка (1-2 штуки). Солодкий смак допоможе дитині швидше звикнути до нової ситуації і не робити з того, що відбувається трагедію. По-третє, будинки набагато простіше контролювати дитину і наносити ліки. Адже після кожного миття рук з милом сік алое змивається наполовину, і малюк може знову із задоволенням гризти нігті. У мене в запасі було 4 повних дні. Я відпросилася з роботи на два дні (понеділок, вівторок), а лікування початку в суботу вранці. У середу, четвер і п'ятницю виручила наша улюблена бабуся - моя мама. Основний тягар припала на перші три дні, а далі було набагато легше. Після цього я поговорила з батьками дітей, які гризли нігті в дитячому садку. Виявилося, що багато хто вже побували у психолога, але результату щось не видно. В принципі, моїм радою скористалися батьки трьох дітей з п'яти - вони-то і вилікували своїх малишейот цієї напасті. Звичка гризти нігті у дорослих: як позбутися Досить часто звичка гризти нігті присутній і у дорослих. На роботі у мене була співробітниця з такою бідою. Нігті у Світлани були в жалюгідному стані - обгризені пластини майже до внутрішньої шкірки і постійні задирки на околоногтевой шкірці. Такі руки було соромно показувати, і Світла їх уперто ховала під стіл. Вона зізналася мені, що із заздрістю дивиться на гарний манікюр сослуживиц, але відростити красиві рівні нігті не в змозі, тому що гризе їх «на автоматі», навіть не помічаючи. Я порадила Світлані свій перевірений метод - змащувати кутикули соком алое, але тут виникли труднощі. Цієї рослини у подруги не було і ми домовилися, що мій домашній кущ послужить і їй. Кожен день я приносила Світі свіжий листочок, і вона акуратно змащувала нігті. Але дорослі не діти, і лікування злегка затягнулося ... Тут я справедливо вирішила, що такої тривалої екзекуції мій дорогий квітка не переживе і придумала новий спосіб. Я порадила Світлані купити в аптеці пачку сухого полину і робити настій. Коли він охолоне, просто занурювати ватяну паличку в рідину і змащувати нігті по кілька разів на день. І тут, як кажуть, «крига скресла». Полин виявилася відмінним засобом - доступним, легким у приготуванні і дуже ефективним! 1 ч. Ложку сухого полину залити половиною склянки окропу, настояти до охолодження і процідити. Можна використовувати добу, потім зробити новий настій. Світлана розповідала, що вона ставила піалу з настоєм біля умивальника і дуже часто просто занурювала пальці в гірку рідину. Їй так навіть більше подобалося, бо несподівано нігті стали блискучими, міцними і росли досить швидко. Від себе хочу додати, що занурювати кінчики пальців в настій полину не можна перед приготуванням їжі. Та й взагалі перед контактом з продуктами, інакше всі вони будуть гіркими. В іншому ж, таке просте лікування допомогло вже не одному дорослому позбутися звички гризти нігті. Я не стверджую, що алое або полин допоможуть усім зберегти нігті в цілості й схоронності, але поради ці варто взяти на замітку. Адже така звичка-паразит може несподівано причепитися до будь-якій людині і чим швидше розпочати боротьбу, тим вірніше від неї позбутися. Сподіваюся, після моєї розповіді багато мам і бабусі не будуть впадати в паніку, якщо дитина гризе нігті, адже що робити в таких випадках, ми вже знаємо. Всім здоров'я! Тричі мама Ірина Лірнецкая

Немає коментарів:

Дописати коментар